Vinduer utætte

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11885

      Hej Jeg bor til leje i privart ejendom fra 1904 mit problemer er at der er et lags glas og forsats vinduer, men de er simpelhen så utætte at jeg kan mærke vinden i nakken når jeg sidder i stuen og gardiner bevæger sig, nogen steder mangler forsats vinduet. Mit spørgsmål er kan jeg få dem udskiftet /lavet og skal der være forsats vinduer alle steder. viceværten siger nej og at jeg selv skal betale
      Min lejlighed er utrolig kold især om vinteren

      Mvh
      Samantha

    • #11886

      Som udgangspunkt er det ikke noget du kan KRÆVE. Lejer har desværre ikke retskrav på, at få lejemålet “indrettet eller udstyret” bedre end det var ved lejemålets indgåelse / lejlighedens opførelse. MEN, de beskrevne mangler kan muligvis bruges til at kræve huslejen nedsat, udfra reglerne om det lejedes værdi; eller hvis varmeudgiften er høj nok sammenlignet med huslejen, kan der i særlige tilfælde kræves gennemført energiforbedrende arbejder mod gennemførelse af forbedringslejeforhøjelse.

      For at kunne svare mere konkret på dit spørgsmål må man imidlertid have langt flere oplysninger om situationen. Vi er reelt ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.