vil ikke godken nylejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13329

      hej jeg har boet til lejer i en privat ejendom hvor leje målet står op ført som værelser og hvor udlejer selv bor i den anden halvdel. jeg har op sagt lejemålet og har så nu de 3 mdr. opsigeles men har så fundet en ny lejer som vil og kan over tage lejemålet men udlejer siger han ikke vil godkende den nye lejer han siger at det er fordi han har talt med den nye lejers tideliger udlejer
      så mit spørgsmål er så må han nægte at godkende den nye lejer som jeg har fundet så jeg stadig hænger på de 3 mdr. opsigelse og husleje ????

    • #13330
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er mulighed for at få afgjort en sådan sag i boligretten.

      En udlejer skal i en situatiion som denne forsøge at minimere den fraflyttende lejers tab. Tabsbegrænsningspligten er ikke opfyldt af udlejer, hvis hans begrundelse for at afvise den lejer, du har fundet, ikke er god nok. Hvis han i øvrigt ikke har gjort tilstrækkeligt for at skaffe en anden lejer, kan dommen komme til at lyde på at han selv skal betale en del (eller hele) huslejen i opsigelsesperioden.

      Der er erfaringsmæssigt svært for en lejer at bevise, at udlejer ikke har opfyldt tabsbegrænsningspligten.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.