Viceværtsaftale, kan udlejer opsige min “garage”aftale?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Viceværtsaftale, kan udlejer opsige min “garage”aftale?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14369
      Simon Simon
      Medlem

      Hej,
      jeg har en del konfilkter med min udlejer bl.a. pga ulovlig trappeleje og andre ting.
      Noget tid efter indflytning (og før der var konflikter) indgik jeg en aftale om at fungere som vicevært. Det er et selvstændigt stykke papir, som ikke er underskrevet, aftalen er bare fremsendt pr. mail. Jeg har nogle pligter, men får fiber betalt og får også brugsret til garage/indkørsel. Nu er udlejer angiveligt ikke tilfreds med hvordan pligterne er udført og hun har derfor opsagt aftalen med 14 dages varsel (uden noget tidligere varsel om at aftalen ville blive opsagt hvis ikke forskellige forhold var bragt i orden). Kan hun det? Reguleres det via lejeloven? Jeg vil være noget ked af at miste “min” garage!

    • #14370
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Garager hører ikke ind under Lejeloven (for beboelse), men under Erhvervslejeloven. Du har efter Erhvervslejeloven krav på 1 måneds varsel. Opsigelsen kan være ugyldig.

      Opsigelsen blandt andet skal indeholde oplysning om din ret til at gøre indsigelse senest 6 uger efter at du har modtaget opsigelsen. Hvis du gør indsigelse skal udlejer inden yderligere 6 uger indbringe sagen for huslejenævnet, hvis hun vil fastholde opsigelsen. 

      Se erhvervslejeloven, § 61-66. 

      Kontakt en lejertskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.