Vicevært låste sig ind og stjal

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vicevært låste sig ind og stjal

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10791

      Hej. En dag da jeg kom hjem fra arbejde, opdagede jeg at min lampe på badeværelset var blevet skiftet (selvom den ikke fejlede noget). Mit køleskab og flere skuffer stod åben, og der manglede 1000 kr. fra en af skufferne. Jeg ringede straks til viceværten, for at høre hvorfor min lampe var skiftet. Jeg fik fat på hans afløser, da den faste vicevært havde ferie. Han sagde at jeg selv havde bedt om at få skiftet lampen, så de havde sendt en elektrikker. Jeg fortalte at der manglede nogle penge fra lejligheden. Han blev meget vred og sagde at det gjorde der i hvert fald ikke og smækkede røret på. Jeg ringede derefter til hovedkontoret og forklarede sagen, de ville ringe tilbage, men gjorde det aldrig. Da den faste vicevært kom fra ferie, talte jeg med ham, og han sagde at han ville få chefen til at ringe til mig, men han ringede aldrig. Jeg kan ikke bevise at jeg havde penge liggende, så jeg droppede sagen. Nu har jeg så fundet ud af, at det er ulovligt bare at låse sig ind uden varsel, men der er gået 2 år. Mit spørgsmål er om sagen er forældet? Kan jeg gøre noget?

    • #10792
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Din sag er ikke forældet, men jeg kan ikke anbefale, at du går videre med den. Egentlig er det en sag for politiet, men de gør nok ikke noget ved sager som disse, fordi beløbet er så lille. Du kan anlæggge erstatningssag ved byretten, men det får du heller ikke noget ud af, da du ikke kan bevise at de 1000 kr. er blevet stjålet.

      Jeg synes dog, at du skal sprge dit forsikringsselskab, om de dækker tyverier som disse.

      Med venlig hilsen,

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.