Vicevært.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13408
      Dorte Illum
      Medlem

      Jeg er vicevært for en ejendom med 4 lejligheder. Min opgave er at slå græs på det 1.124 m2. Klippe hæk, rydde op på grunden og passe et ret langt fortov sommer og vinter. Herudover skal jeg feje kælderen, hælde vand på fyret. I sommerhalvåret er jeg ude og arbejde med græsslåning en gang om ugen, sørge for fortovet med ukrudtslugning langs fortovet, også en gang ugentligt. Om vinteren når der falder sner skovler jeg so et par gange om dagen. Alt dette får et jeg 400,- kr i nedslag i huslejen om måneden.

      Jeg har været vicevært i 8 år, men mit helbred gør at jeg ikke længere kan holde til det. Kan man udlejer smide mig ud hvis jeg opsiger af helbredsmæssige grunde. Aftalen er indført i lejekontrakten.
      Er jeg lønnet godt nok for det store arbejde.

      Mvh Dorte Illum.

    • #13409
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det kan ikke udelukkes, at du kan blive opsagt fra lejligheden, hvis du opsiger dit job som vicevært. Det afhænger af hvordan aftalen er formuleret i lejekontrakten.

      Søg rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Din “løn” for viceværtarbejdet er uanstændig lav. De 400 kr svarer til max 4 timers arbejde om måneden.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.