Vi søger Råd/hjælp

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12451
      Kent Madsen
      Medlem

      Jeg (kasserer) henvender mig p.v.a en lille beboerforening, som endnu ikke har fungeret 1 helt år.

      Vi har måtte sige farvel til vores formand grundet flytning. Vi skulle derfor konstituere os med en ny.
      På ” bestyrelsesmøde” med dette formål, spørger jeg ind til et medlem af bestyrelsen I.S, hvilken aftale der ligger bag ved en information fra udlejer, hvoraf det fremgår at man uden for normal arbejdstid og i weekend kan henvende sig til medlemmet, hvis man har problemer.
      I.S indrømmer at have indgået en sådan aftale med udlejer plus andre opgaver. På mit spørgsmål om han gør det vederlagsfrit, er svaret nej.
      Vi meddeler I.S, at aftalen strider mod habilitets og loyalitet begreb i bestyrelses arbejdet, og beklager at han har brugt sit mandat til at pleje egne interesser, og finder derfor at han må forlade bestyrelsen. I.S trækker sig fra bestyrelsen. Ingen tilbageværende, 4 personer melder sig til en formandspost. Den indkaldte suppleant vil slet ikke forsætte.
      Vi 3 personer der genopstiller, har nu indkaldt til ekstraordinær beboermøde, med en tilmeldelses blanket, med formålet at vælge ny bestyrelse.
      I.S der nu har lagt sin loyalitet hos udlejer, har vi undladt at indkalde . Er det i orden?
      Han bor her. Men vi har svært ved at se ham som medlem af beboerforeningen når han er aflønnet af udlejer
      Vi har som lejeloven foreskriver også informeret udlejer, der om de vil, har ret til at deltage i mødet.
      Selv om I.S ikke har modtaget indkaldelsen med tilmeldingsblanket, har vi nu modtaget en blanket fra ham. Han må have fået udlejers tilmeldingsblanket.
      Kan I.S, som nu løser opgaver som en slags vicevært, (vi modtager nu information via infoskabe underskrevet af I.S p.v.a udlejer), repræsentere udlejer
      (vi har endnu ikke fra udlejer modtaget dokumentation eller anden information om et ansættelsesforhold)
      Vi og mange beboere er kede af hans beslutning. Føler han har misbrugt vores tillid og ser helst ikke han og hans kones tilstedeværelse ved beboermøder, og mener heller ikke, at en “vicevært” der ikke har kompetence eller kan besvare spørgsmål kan repræsentere udlejer.
      Så, er det i orden også at nægte ham adgang til vores beboermøde? som afholdes nu d.30 oktober Kan man ekskludere en beboer p.g.r. af ovenstående.
      Vi vil gerne holde alle følelser ude og gøre det rigtige
      Kent Madsen
      p.v.a
      Beboerrepræsentationen Sillebroen
      Nygade 1C Lejl 22
      3600 Frederikssund
      PS Hvad koster et medlemsskab for 33 lejl.

    • #12452
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsomt, om I kan undlade at indkalde I.S.

      Jeg vil anbefale jer at melde jer ind i Roskilde Lejerforening, som er den nærmeste lejerforening i vores organisation. De kan vejlede jer yderligere.

      Kontingentet for beboerrepræsentationer er forskelligt fra lejerforening til lejerforening, men ligger sædvanligvis på mellem 125 kr og 150 kr pr. husstand pr. år.

      Se Roskilde Lejerforenings hjemmeside:

      http://roskilde.dklf.dk/index.html

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.