Vedr installation af fjernvarme og derved huslejestigning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vedr installation af fjernvarme og derved huslejestigning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12415
      Lina Jørgensen
      Deltager

      jeg har fået brev om huslejestigning i forbindelse med installation af fjernvarme i en 6 lejlighedsejendom.

      Mit spørgsmål går på beregningen af huslejestigningen.

      Der er for stikledning 11.587
      ændrig fra olie til varme 89.625
      + diverse istandsællelse og maling 15.000

      Altså ialt kr 116.212,50 jeg tænker at de beløb er nok rigtig.
      Men så skal vi betale forbrederingudgift og ydelse på et 10 årigt realkreditlån på 12,1% p.a.

      Altså kr. 31,81 pr. m2 pr. år og da jeg har 68 m2 af de 442 m2 hvilket giver 180,28 pr. måned.

      Jeg syntes ikke jeg har hørt om realkreditlån i den % klasse, jeg har været inde og se og de ligger imellem 2-4% hvilket så kune ville give mig huslejeforhøjelse på ca.kr. 60,00 pr. måned.

      Jeg ved at udlejer har investeringsselskab og sikkert låner pengene af dem selv og nok derfor den høje rente! kan jeg klage over dette? jeg har 6 uger til at klage i.

    • #12416
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, jeg synes bestemt at du skal gøre indsigelse inden for 6-ugers fristen.

      Sagen skal så behandles af huslejenævnet. Det kan godt være, at I ikke kan få forbedringsforhøjelsen nedsat. Men sandsynligvis betaler I for meget i leje i forvejen. I så fald kan i kræve lejen nedsat.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.