vedr. varmeopgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11777

      Hej

      Jeg har lige modtaget en varmeopgørelse fra vores gamle lejlighed, hvorfra vi flyttede ud 01.01.2012.

      Varmeopgørelsen er mig en anelse underlig da der aldrig rigtig har været tale om en “stor” tilbagebetaling den ene eller anden vej – så acontoen har jo på den måde klaret arbejdet.

      Det store spørgsmål er så om det godt kan passe vi nu pludselig skal betale 6000 kr. til varmeselskabet(brutana). Det virker helt skævt i min verden.

      Yderlig mere har de tilskrevet opgørelsen et flyttegebyr, som jeg har hørt noget om ikke er lovligt?

      Der udover har de sat endnu en post på opgørelsen der hedder “tillæg/forventet stigning”, som jeg slet ikke forstår. Hvorfor skal vi dog betale for hvad de forventer den nye beboer kommer til at bruge?

      Jeg er lidt blank med hensyn til hvad jeg skal gøre, da jeg ikke syntes det virker rimeligt.

      Håber I kan hjælpe 🙂

    • #11778
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil anbefale dig, at gøre indsigelse mod varmeregnskabet. Det vil tvinge udlejer til at indbringe sagen for Huslejenævnet, som kan afgøre om du skal betale efterregningen.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.