Vedr. tvist om varmeregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vedr. tvist om varmeregnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10991

      Hej Jacob Lindbjerg.
      Jeg har endelig fået varmeregnskab for året 31/5-10 til 1/6-11 og en efterkrav på godt 7.ooo kr. Udlejer har købt ca. 600 l. olie af privatperson. Eftersom jeg får varmetilskud fra kommunen, kræver denne, også jeg at få kvittering på indkøbt olie. Udlejer er så utilfreds med, at jeg brugte mine 6 ugers insigelsefrist, og har deraf sat advokat på mig. Denne advokat beder mig venligst om at skrive under på, at jeg frasiger mig min klagefrist, ellers vil sagen blive vidergivet til huslejenævnet. Jeg har nu tænkt mig at bibeholde min klagefrist, da der stadig ikke forefindes kvittering på privatkøbet. I princippet kunne udlejer have fyldt 2000 l. olie på og kræve betaling for det.. Nu drejer det sig om 600 l. men alligevel vil jeg have en kvittering for det jeg er med til at betale til. Vi deler varmepenge 1-1 som aftalt i lejekontrakten.
      Er det forkert af mig, at jeg ikke vil skrive under på at jeg frasiger mig min indsigelsesfrist ? Og har jeg ret i, at der skal være kvittering på det leverede olie ?
      Mvh. CA.

    • #10992

      Nej det er ikke forkert af dig, og den ret som udlejers advokat vil have dig til at fraskrive, er en ret der fremgår af lejeloven, og som “ikke ved aftale kan fraviges”.

      Så det du beskriver er klart urimeligt, eller det lyder i hvert fald som om der er ugler i mosen. Der kan givetvis gøres noget effektivt ved det, ved at køre sagen gennem huslejenævnet.

      Og en huslejenævnssag er ikke noget du skal være bange for som lejer. En sådan sag vil imidlertid normalt tage noget tid. Det kræver en nærmere undersøgelse og analyse, hvor man må have langt flere oplysninger om situationen. Det er eksempelvis nødvendigt at nærlæse alle de aktuelle skrivelser i sagen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil kraftigt anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Afslutningsvis: Hvis du/I ikke allerede har orienteret jer via “Lejers rettigheder”, så skulle I se på opslaget om varmeregnskaber: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/87/stikord/Varmeregnskab

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.