vedr. opsigelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9969

      Hej,

      Min kæreste og jeg har netop modtaget en opsigelse fra vores udlejer og er i tvivl om, hvordan vi skal forholde os til vores situation.

      Jeg, Signe Hye Mouritzen, flyttede ind i lejligheden i november måned, da Sune Borre Crammond, min kæreste, havde et værelse indtil december. Herefter flyttede også han ind i lejligheden.
      Straks fra jeg flyttede ind søgte jeg om boligstøtte, men da jeg fortalte min udlejer at jeg ønskede hans adresse for at han kunne underskrive denne, bedte han istedet om at Sune, jeg og han kunne mødes.
      Først da Sune flyttede ind, sidst i november, mødtes vi med ham.

      Han fortalte at han ikke betaler skat af vores husleje, hvorfor vi ikke kunne søge. Han gav os tilbudet om at gå 300 kr ned, ellers måtte han opsige os.
      Vi sagde at dette er umuligt for os (eftersom vi er studerende), og gav ham derpå boligstøttepapireret i ønsket om, at han skulle underskrive denne. Vi aftalte at han skulle kontakte os hurtigst muligt, da min ansøgning ellers ville blive passiveret. Derefter hørte vi ikke fra ham i omkring 14 dg., selvom vi undervejs sendte ham en mail om, at vi igen havde tænkt os at søge boligstøtte sammen, og at vi håbede han denne gang ville underskrive.
      Kort tid efter modtager vi opsigelsen. Der står i denne at lejer selv skal benytte lejligheden, men vi ved at han skal arbejde i Vietnam de næste to år.

      Det skal derudover siges, at udlejer fortalte os, at ca. halvdelen af huslejen er afbetaling af hans lån.

      Vi betaler 7000 kr/mdr., uden el og gas, for ca. 52 m2 på Irmingersgade 9, 2100 København Ø.

      Vi vil meget gerne have hjælp til vores situation, og svar på, hvad det bedste vi kan gøre er.

      Håber I kan hjælpe, og at I kan svare snarest.

      Mvh
      Signe Hye Mouritzen

    • #9970
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeres udlejer overholder ikke lovgivningen. Jeres husleje er formentlig alt for høj og han kan ikke kræve, at I undlader at søge boligsikring. Formelt kan han godt opsige jer med 1 års varsel, hvis han selv vil benytte lejligheden, men det gælder ikke, hvis han befinder sig i Vietnam.

      I skal have sagsbistand i en af vore lokalforeninger. Jeg sende kopi af dette brev til Københavns Lejerforening. I kan se kontaktoplysningerne for lejerforeningen på http://www.dklf.dk. Klik på Lejerforeninger.

       Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.