Vedr. dårlig slibning og lakering af gulve i lejebolig

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vedr. dårlig slibning og lakering af gulve i lejebolig

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10479

      Jeg skriver fordi jeg har et spørgsmål vedr. gulvstand da jeg flyttede ind i en lejlighed udlejet af DABBolig. Jeg har nu boet her i lidt over et halvt år, og gjorde tydeligt opmærksom på gulvene stand og dårlig lakering samt nedslibning allerede ved overtagelsen af lejemålet. Ejendomsmesteren ændrede efter et tilsyn mere på gulvene – da jeg var flyttet ind- statusen på gulvene i min indflytningsrapport til den dårligste på skalaen. Jeg har efterfølgende gjort opmærksom på at det er svært ikke at forringe gulvene standard da lakken simpelthen slipper og skaller af. Men Ejendomsmesteren mener stadig jeg skal sørger for at vedligeholde gulvene. Dette er bare svært når gulvene ved dagligt og alm. brug bliver ringere og mister mere og mere lak. Der har været en tømre oppe og slippe gulvet i gangen om og lakeret det på ny, og en del af stuen vil også blive forsøgt lavet, men det er stadig ikke hele gulvet. Og det er tydeligt at jeg der vil fraflytning engang skal slibes og lakeres gulve IGEN, selv om jeg måske kune har boet der i et år. Men her vil jeg absolute ikke hæfte for deres fejl. Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeg skal forholde mig i denne situation?
      MVH Caroline

    • #10480
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil anbefale dig, at du indbringer sagen for Beboerklagenævnet i din kommune. Forlang, at boligselskabet får påbud om at afslibe og lakere samtlige gulve. Hvis du får medhold står du med nyistandsatte gulve. Hvis du ikke får medhold har du i kraft af beboerklagenævnets kendelse fået en bedømmelse af gulvenes tilstand, som du kan bruge ved fraflytning.

      Bliv medlem af en lejerforening og få bistand ved sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.