Vedligeholdelses regler

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13250
      Fie Laumann
      Medlem

      Hej

      Jeg står i mine lejekontrakt, som lejer, som ansvarlig for den indvendige vedligeholdelse. Gælder det en mur inde i et skab der smuldrer?
      Min udlejer siger at den smuldrer for meget og at der skal cement på eller lignende og vil have at jeg betaler for det? Vi har intet gjort for at skulle begynde at smuldre, der har hverken været vandskade eller noget i nærheden af den mur.

      Og hvordan er reglen mht. gulve(trægulve). Da jeg flyttede ind var de slidte og ridsede men hun mener nu at de er meget værre og vil at jeg skal betale for dem.

    • #13251
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Den indvendige vedligeholdelse gælder kun “hvidtning, maling og tapetsering”, som der står i lejelovens Kapitel IV. Det er udlejer, som skal istandsætte muren. Du kan indbringe sagen for huslejenævnet, som kan give udlejer et vedligeholdelsespåbud herom.

      Med mindre I udtrykkeligt i lejekontrakten har påtaget jer vedligeholdelsen af gulvene, er det også udlejers pligt at vedligeholde disse. Vedligeholdelse af gulve hører ikke ind under “indvendig vedligeholdelse”.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.