Vaskemaskine ødelægger tøj

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vaskemaskine ødelægger tøj

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11130
      Anne 2722
      Medlem

      Jeg har boet til leje hos Datea, hvor der blev opstillet nye vaskemaskiner. Jeg har flere gange oplevet, at tøjet er meget vådt efter vask, hvorfor jeg måtte anvende centrifugering efterfølgende. Viceværtens forklaringen har lydt, at der har været for meget tøj i maskinen.

      Siden har jeg så vasket en vask på 30 grader med 2 stykker tøj, hvor tøjet igen var meget meget vådt. Da det drejede sig om en tung trøje som var meget svær at vride, centrifugerede jeg den, da jeg ikke ville kunne vride den tilnærmelsesvis tør nok til at hænge i lejligheden. Trøjen kunne ikke tåle denne centrifugering og er nu ødelagt og jeg har bedt om erstatning.

      Siden har jeg igen vasket få stykker tøj og undladt centrifugering. Det tog 3 dage at tørre!

      Forklaringen fra varmesteren lyder, at der nu har været for lidt tøj i maskinen. Han fortæller, at maskiner er programmeret til ikke at centrifugere ved for lidt og for meget tøj for at beskytte maskinen. Man i stedet er mit tøj gået i stykker fordi jeg vasker 2 stykker tøj. Kan det virkelig være rigtigt? Og hvis det er uladsiggørligt at maskinen ikke kan klare at vaske 2 stykker tøj, skal der så ikke være en vaskeanvisning?

      Jeg kan ikke komme igennen til den person, der er ansvarlig for vaskeriet. Har ringer og skrevet gennem 3 måneder.

      Er der noget jeg kan gøre?

    • #11131

      For at kunne svare på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen.  Det er bla. nødvendigt at kunne spørge ind til detaljer og at nærlæse de aktuelle skrivelser der måtte være i sagen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.