Varsling med hensyn til tømning af kælderrum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varsling med hensyn til tømning af kælderrum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11232
      Morten 2834
      Medlem

      Tirsdag d. 10/1-12 fandt jeg ud af at mit kælderrum var blevet ryddet mandag d. 8/1 på min regning.

      Jeg er ikke blevet oplyst om dette og talte med bestyrelsen tirsdag aften. De påstod de havde sendt varsling ud både tirsdag d. 3/1 og fredag d. 6/1.

      Varslingen er i form af et stk. A4 papir af, måske viceværten, ind a postkassen.

      Jeg har ikke modtaget, hverken den ene eller den anden varsling og finder altså min kælder ryddet mandag på min regning.

      Mine spørgsmål er nu:
      Kan man tillade sig at sende en alvorlig varsling som denne kun 6 dage i forvejen? Hvad hvis jeg var på ferie fra mandag d. 2/1 til mandag d. 9/1, altså 7 dage. Så ville jeg være i samme situation om jeg havde fået varslingerne eller ej.

      Er det virkelig rigtigt at jeg skal betale, selvom at jeg ikke har modtaget disse A4 papirer? Så er der jeg ingen retfærdighed til.

      Super brevkasse i øvrigt.

    • #11233
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er ingen specielle varslingsregler vedrørende kælderrum, men varslingsfristen vedrørende adgang til et lejemål er 6 uger, jf. Lejelovens § 55.

      Spørgsmålet er i øvrigt, om udlejer overhovedet har ret til at inddrage dit kælderrum. Normalt er et kælderrum en del af lejemålet, og udlejer kan ikke ensidigt inddrage det.

      Søg hjælp i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.