Varsling af huslejestigninger i lejekontrakten

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varsling af huslejestigninger i lejekontrakten

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12635
      Maria 4258
      Medlem

      Er det nok at der står angivet huslejestigninger i lejekontrakten eller skal de også varsles op til?
      Jeg har overtaget min lejlighed fra min eks-kæreste, og var så ikke lige opmærksom på at der står angivet huslejestigninger ved årsskiftet i lejekontrakten, hvorfor jeg betalte som jeg altid havde gjort. Udlejer reagerede efter nogle måneder ved at sende et meget uklart brev uden angivelse af beløb for den nye husleje eller betaling af, hvad jeg skyldte, så jeg betalte fortsat det samme, og regnede med der ville komme et opfølgende brev. Et år efter er intet sket og jeg betaler stadig husleje som i 2011, selvom jeg kan se i lejekontrakten det er forkert. Da jeg snart flytter ud, tænker jeg, at der vil komme en regning på, hvad jeg skylder, men kan udleje kræve det ind så længe efter, og har det nogen betydning at det kun er varslet gennem lejekontrakten?

    • #12636
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er formentlig tale om en såkaldt “trappeleje-bestemmelse” i lejekontrakten. Sådanne bestemmelser er nogle gange ugyldige, andre gange gyldige. 

      Hvis trappelejen er gyldig, kan udlejer kræve den i indtil 3 år efter at den skulle være betalt.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.