Varmeregnskab og mangel på isolering

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeregnskab og mangel på isolering

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10552

      Hej Jacob Lindbjerg.

      D. 29/08-11 modtog jeg varmeregnskab fra udlejer. Aftalen er ellers skæringsdatoen 31/05.. Men ok, det var rettidigt. Udlejer har skrevet regnskabet på ternet papir i hånden.. Fint nok, men brevet er ikke sendt pr. post, bare lagt i min postkasse. Ikke dateret for afleværingsdato, samt manglende kopi af billag for oliekøbet og ingen oplysning om, hvornår det skyldige beløb skal falde i de 3 rater. Heller ingen oplysning om mine 6 ugers indsigelsesret. Det skal siges at vi bor i et sammenbygget hvor udlejer beboer den ene del. Da her ikke er måler på rediatorene, deler vi varmeregningen lige over.
      Begge lejemål udgør tilsammen 160 m2 .
      Jeg fik et eftersmæk på 6ooo,- kr. som skal betales over 3 rater. Dette skal egentilg ganges med 2, da vi deler lige over. I forvejen betaler jeg pr. md. i á konto beløb 1570,- kr. og skal stige ti 1770,- kr. pr. md. fra D. 01/10-11. Beløbet er svimlende højt for olieforbrug. For dette regnskabs år er her indkøbt og brugt 5600 l. olie af et samlet beløb af 57.569,- kr. Ifgl.med min udregning kan stigningen med 2oo,- kr. pr. md. oveni det i forvejende høje á kontobeløb ikke dækker næste regnskabs års udgifter. Her i lejemålet og uldejers andel af boligen forefindes ingen form for isolering. Er der overhovedet nogen myndighed til at tvinge udlejer til at isolere ejendommen for at nedsætte den ultra høje varme udgift ? Undertegnede kan ikke finde det i lejelovens §§ ér.
      Ps. jeg er selv i sin tid uddannet sagsbehandler inden for lejeloven, så tager mine sager på egen hånd.
      Mvh. Agerholm.

    • #10553
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Så vidt jeg kan se, er varmeregnskabet ugyldigt, da det ikke indeholder oplysning om lejers indsigelsesret. Du kan derfor sidde efterregningen overhørig. Udlejer skal fremsende et nyt lovligt formuleret varmeregnskab inden 4 måneders fristens udløb. Gør han ikke det er du ikke forpligtet til at efterbetale.

      Man kan desværre ikke forpligte udlejere til at isolere.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.