Varmeregnskab efter graddage…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeregnskab efter graddage…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9842

      Jeg får besøg af brunata den 16-8-2010 for at få aflæst vand og varme. Det viser sig imidlertid at der er ikke er sat varmemålere op på nogle af mine 6 nye radiatorer( lejligheden er gennemrenoveret ved overtagelse sidste år i juli)Jeg gør brunata opmærksom på at man jo så ikke kan lave et varmeregnskab for lejemålet . Min udlejer kommer samme dag af andre årsager og jeg gør ham opmærksom på at der ikke er nogel målere på nogle af de nye radiatorer..Han lader skylden gå ud over blikken slageren….!! Jeg kontakter Administrator gruppen i Vordingborg som har med mit lejemål at gøre og gør dem opmærksom på at der jo ikke kan laves noget varmeregnskab for lejemålet..Får svar tilbage fra Administrator gruppen om at de vil lave en beregning ud fra graddage.. Må man gerne lave et varmeregnskab udelukkende baseret på graddage for et helt varmeregskabsår..??

    • #9843
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål udtømmende, blandt andet fordi der er forskellige regler i alment og privat udlejningsbyggeri.

      Formentlig vil graddageberegningen blive godkendt af domstolene, hvis:

      1) Der er en god grund til at den anvendes  og

      2) at udlejer ikke ahar udvist forsømmelighed.

      Det afhænger også af, hvorden det endelige varmeregnskb bliver udformet. Der er et eksempel fra alment byggeri, hvor et varmeregnskab blev erklæret ugyldigt, fordi der ikke var redegjort for graddageberegningen i varmeregnskabet.

      Meld jer ind i en lokal lejerfoerning og få bistand.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.