Varmeregnskab – stor efterregning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeregnskab – stor efterregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12974

      Hej

      Vi har netop modtaget en efterregning på varmen på over 3000 kr. Når jeg sammenligner med varmeregningen for sidste år (hvor vi fik et mindre beløb tilbage) er der sket en stigning i varmemålernes enheder på ca 30 %, og ejendommens forbrug på ca 20%. Denne stigning modsvarer altså nogenlunde stigningen i ejendommens forbrug. Der er derimod sket en kraftig stignng i enhedsprisen på varmen fra 1,17 til 1,97 kr.
      Ud fra mit forbrug i forhold til ejendommens forbrug, ville jeg forvente at enhedsprisen holdt sig nogenlunde konstant.
      Det virker altså som om at enhedsprisen er udregnet forkert (ved at de har glemt at inkludere nogle varmemålinger eller andet).
      Hvordan får jeg indsigt i disse forhold, så det kan kontrolleres om udregningen er sket korrekt? Burde en varmemålers enheder ikke korrelere nogenlunde med varmeforbruget, så prisen er nogenlunde til at regne med fra år til år?
      Tror I der er en sag at køre her?

    • #12975
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I skal gøre indsigelse mod varmeregnskabet. Dette vil tvinge udlejer til at indbringe sagen for huslejenævnet, hvis I bor i privat byggeri – eller beboerklagenævnet, hvis I bor i alment byggeri.

      Det lyder som en meget voldsom stigning i antallet af varmemålerdelinger, og det virker også som om enhedsprisen er steget meget mere end prisstigningerne på fyringsolie/naturgas. Du har ret i, at det samlede antal varmemålerenheder i ejendommen burde korrelere med varmeforbruget målt i Mwh.

      Nogle varmemålere er uegnede. Se artikel i Lejer i Danmark. Forår 2012. <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:”Cambria Math”; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:3.0cm 2.0cm 3.0cm 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} –>

      http://dklf.dk/Blade/LID66-DAN.pdf

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.