Varmeregnskab.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10785

      Efter at have fået vores varmeregskab og have kontaktet vores boligforening, er jeg stadig ikke sikker på det er helt på sin plads det de laver.
      Der har været et ret stort brud på en af hovedledningerne herude og ifølge af dette et kæmpe vandspild, nu er denne udgift på dette vand pålagt os lejere…Bør de ikke have en forsikring der dækker denne udgift??? Bør der specificeres regning på dette, da afledning og afgifter bortfalder ved sådant brud ???

      Ydermere har vi fået opsat vandure, hvor jeg lige har fundet ud af, at ved forbrug af varmt vand tæller begge ure og ved koldt vand- kun koldtvandsuret. På varmeregnskabet/ koldtvandsregnskabet fremgår det ikke at dette skulle være modregnet.
      Skal dette ikke fremgå på sådant et regnskab ???
      Klagefristen for dette regnskab er overskredet nu og denne overraskelse fik jeg igår.
      Mvh. Marianne, Aalborg

    • #10786
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Kære Marianne

      Du har ret til at få dækket dine udgifter til vandspild som følge af manglende vedligeholdelse af vandledninger. Hvis du bor privat er det udlejer, der skal dække dette. Hvis du bor i alment byggeri, er det boligafdelingen, som skal dække. Hvis denne omkostning efterfølgende resulterer i et underskud i boligafdelingen, kan boligafdelingen varsle huslejeforhøjelse for at få dækket underskuddet ind.

      Hvis der skal foretages beregninger for at man kan forstå vandregnskabet, skal denne beregning fremgå af varmeregnskabet. Hvis beregningen ikke fremgår er varmeregnskabet ugyldigt. Det står i Almenlejelovens § 53 stk. 1. Dette betyder, at udlejer mister retten til at kræve efterbetaling. Denne regel gælder i alment byggeri, men ikke i privat byggeri.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.