Varmeregningen

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12743
      Lars balslev
      Medlem

      Hej
      Jeg har en lidt dårlig oplevelse her i fredags.
      Vores lille familie på 3 bor til leje i en lille boligforening, boligen er et dobbelt hus hvor vi har den ene ende, alle lejemål har egen energiforsyning, jeg har i alle 7år ført en log på min pc over forbruget, for at kunne holde styr på det. Når det gælder fjernvarme så har jeg skrevet Gj forbruget ind i loggen, og det har fungeret hel fint, men så går det helt galt, en ventil i vandvarmeren sætter sig fast og fjernvarme pøser igennem i ca 2,5 måned, hvilket så betyder en meget stor efterretning, jeg finder i løbet af weekenden ud af at få stoppet dette forbrug, og mandag kontakter jeg boligforeningen som så sender en VVS mand ud for at udbedre den defekte ventil. Jeg finder så ud af at anlægget ikke er vedligeholdt siden 1999, og beder så om hjælp til denne store efter regning, dette afvises totalt, da det er mit eget ansvar at forbruget ikke stiger.
      Jeg har jo netop gjort alt gennem alle årene ved at fører en log, mens foreningen intet har vedligeholdt på varmeanlægget i mange år.
      Har jeg en god eller dårlig sag.?
      Med venlig hilsen
      En fattig mand

    • #12744
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er ikke nemt at få medhold i en sag som denne, men jeg synes du skal forsøge med hjælp fra en lejerforening. Hvis der er tale om direkte forsømmelse fra boligforeningens side, så er der en mulighed for at du kan få dem dømt til at betale ekstraregningen. Hvis den manglede vedligholdelse skyldes at du har forsømt at melde om eventuelle utætheder eller lignende i den del af varmeanlægget, som ligge i din egen lejlighed, hænger du selv på ekstraregningen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.