Varmeregning fordelt på flere lejligheder?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeregning fordelt på flere lejligheder?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11962

      Ang. aflæsning og udregning af varme og vand: I en boligforening hvor der ligger 2 rækkehuse af 3 lejligheder på den samme gade, bliver alle målerne i de enkelte lejligheder aflæst. Der bliver kørt en strimmel ud af BRUNATA fra hver lejlighed. Vi har sparret i alt 28 enheder siden sidste aflæsning og havde forventet en rimelig tilbagebetaling, men skuffet blev vi da checken kun viste små 300 kr. Jeg tjekkede regnskabet over det og fandt en stigning på henholdsvis 28,00 og 50,00 kr. pr enhed (en voldsom stigning på 1 år syntes vi). Jeg kontaktede boligforeningen for at få en afklaring på hvordan sådan et regnskab blev udregnet og det er så her mit spørgsmål kommer.
      Alle 6 lejligheder blev aflæst enkeltvis, derefter blev alle aflæsningerne lagt sammen og divideret med 6, og derefter blev resultatet af det ganget med den enkelte lejligheds forbrug. Er det en rigtig måde at gøre det på??? For os virker det som om at vi er med til at betale de andres forbrug selvom vi har sparet rigtig meget siden sidste aflæsning.
      Vores boligforening køber fjernvarmen, burde prisen på fjernvarmen pr andel ikke være den samme uanset hvilken lejlighed man bor i på hvilken som helst gade, her mener jeg: vores gade 6 lejligheder, en anden gade 8 lejligheder, en tredje gade 4 lejligheder – det er den samme boligforening til alle lejlighederne? men sådan der det ikke har jeg fundet ud af. Forstår det ikke. Ydermere sætter de vores varme/vand rater op det lyder urimeligt i mine ører.

    • #11963

      For at kunne svare på dine spørgsmål må man nødvendigvs have adgang til at studere selve varmeregnskabet. Det kan vi ikke påtage os på brevkassevilkår, men det kan til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.