Varmeregning et år efter fraflytning…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeregning et år efter fraflytning…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13645
      Jesper 5289
      Medlem

      Vi har modtaget en efterregning på 12.613kr for varme, fra perioden 01.03.12 – 31.12.12.
      Vi fraflyttede lejligheden 31.02.14, så har self. boet der i perioden. Vi har boet i lejlighden i 4 år, og har altid betalt a conto varme. Vi har aldrig modtaget et regskab, samt vi har aldrig skulle efterbetale.
      Hvor står vi nu? Syntes det lyder meget volsomt, at skulle efterbetale det beløb.
      MHT. Regnskabet, er dette heller ikke udspisificeret, og står heller ikke i mit navn, men tidligere ejeres navn.
      I regnskabet fra Brunata, står der også at ( Afregning fra leverandør modtages af administrator d 27.01.13)

      Så er fristen udløbet?
      Skal vi bare betale?
      Og kan jeg godkende regnskabet som mit, da jeg end ikke er nævnt i det?

      MVH
      JBH

    • #13646
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal ikke godkende regnskabet, og du har ikke pligt til at betale. 

      Det skyldes, at fristen for fremsendelse af varmeregnskabet udløb 3 måneder efter den 31/12 2012, dvs den 31/3 2013. Varmeregnskabet er derfor ugyldigt.

      Det er muligt, at du kan få de betalte acontobeløb tilbage for 2010-2012, da en udlejer kun har ret til at opkræve acontobeløb, hvis han udsender varmeregnskaberne til tiden.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.