Varmeforbrug samt fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeforbrug samt fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14077

      Hej
      Jeg har i 3.5 år lejet et hus af privat udlejer (dog via hans ApS virksomhed).

      Huset er 120 kvm og fra 1920’erne – huset er ufatteligt dårligt isoleret – jeg bruger 25-28.000 på varme (i december ’13 brugte jeg ca 5.000 alene) Med husleje på 7.500 + varme er det 10.000 for et 1,5 plan hus fra 1920’erne – i lille landsby på midtsjælland.
      Giver det mening at starte en sag i huslejenævnet ?

      I min lejekontrakt står der at huset blev overtaget nymalet (det var desværre kun pletvis nymalet) – men i kontrakten står der “Ved fraflytning skal boligen males for lejers regning, dette modregnes i depositum”
      Betyder det at jeg selv kan forestå maling af boligen ? Jeg har fået fortalt at udlejers “maler” (hans kammerat) gør det så passende dyrt at depositum forsvinder.

      Jeg skal fraflytte bolig om ca 4 mdr. – kan jeg køre en huslejesag selv om jeg er fraflyttet ? Og i givet fald – hvor lang tilbage går en evt. kendelse hvis man skal have for meget betalt husleje tilbage ?

    • #14078
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil vurdere, at du har en god chance for at få lejen nedsat gennem en huslejnævnssag. Hvis man indbringer sagen for huslejenævnet senest 1 år fra det tidspunkt senest er steget, har man krav på at få nedsættelsen med tilbagevirkende kraft til dette tidspunkt.

      Du har altid reg til at male din lejlighed mens du bor der, f.eks. lige inden du flytter.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.