Varmeafregning som ikke kam stemme!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeafregning som ikke kam stemme!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13065
      Jannie 4694
      Medlem

      Hejsa

      Håber meget at i kan svare på mit spørgsmål.

      Jeg er fraflyttet min lejlighed sidste år 31/8-12. Jeg har her i midten af marts fået opgørelsen 2012, som lyder på 3600kr jeg skal efterbetale, hvilket jeg er meget uforstående overfor. Mine opgørelser fra 2010 og 2011 har lyder på 250-350kr jeg skulle efterbetale, hvilket jo vil sige at min acontobeløb render ok rundt.

      Jeg har så taget kontakt til brunata som står for varmeregnskabet og fundet ud af at min udlejer ikke har meldt min flytning, hvilket er hendes ansvar som ejer/administrator af lejemålet. Da brunata ikke har haft noget at afregne efter har de gjort det efter graddage.

      Derudover har jeg fundet ud af at varmeperioden går fra 26/2- 12 og til fraflytningen 31/8-12. Perioden fra 1/1-12 til 26/2-12 er med i min opgørelse fra 2011. Alt sammen information fra brunata.

      Taget i betragtning af mine tidligere opgørelser og mit varmeforbrug kan jeg simpelthen ikke forstå det. Jeg har lavet en indsigelse som udlejer har sendt til brunata, som bare skriver at da der ikke er lavet flytning har de afregnet efter graddage og at jeg skal betale og det sender udlejer videre til mig.. Jeg har haft slukket for varmen i lejligheden fra ca 1/5 til 1/9 hvert år jeg har boet i lejligheden plus jeg i 2012 har haft skuet ned for varmen i starten af året da jeg har opholdt mig hos min kæreste.. Altså vil jeg ikke mene jeg skal betale noget videre..

      Kan udlejer virkelig bonge mig for 3600kr når hun har glemt at melde min flytning til brunata, så afregningen egentlig ikke er mit forbrug men et ” fiktivt” beløb eller hvad man kan kalde det da det er afregnet efter graddage?

      Hjææælp ved ikke lige hvordan jeg skal løse den her og udlejer er ikke særlig samarbejdsvillig..

      Mvh

      Jannie

    • #13066
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Når man får et varmeregnskab skal man gøre indsigelse inden 6 uger over for udlejer. Indsigelsen slkal være begrundet (f.eks. som du har gjort i læserbrevet). Det er ikke nok at skrive til Brunata.

      Hvis udlejer ikke indbringer sagen for huslejenævent senest 12 uger efter at du har modtaget varmeopgørelsen, har udlejer fortabt sin ret til at få efterbetaling.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.