varme regnskab ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen varme regnskab ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9607
      Anders Veie
      Medlem

      Jeg er flyttede fra et kollegieværelse i maj, og har modtaget forbrugsopgørelsen.

      Forbruget blev beregnet ud fra 1 fælles måler pr. lejlighed á 4 værelser (og fælles køkken og bad). og fordelt ligeligt pr. beboer.

      Ved sammenligning med en tidl. medbeboer, som har boet der i samme regnskabsperiode + 1 måned ekstra, skal jeg betale 1325,23kr og hun 696,61kr.

      Forskellen består i at jeg skal betale et flyttegebyr på 225kr, samt hun har en ekstra måneds aconto betaling. Tilgengæld er alle andre poster det samme (el, varme, vand osv….) og jeg går derfor udfra at den måned mindre jeg har boet der ikke er fratrukket.

      mht. flyttegebyret kan jeg se det allerede er besvaret, men er der nogen omstændigheder som gør de lovligt ikke at fraregne den måned mindre forbrug jeg har haft?

      Iøvrigt stod der i min lejekontrakt at jeg skulle også dække eventuelle fællesudgifter. Med en fælles måler betales der også for de andres private forbrug (på deres værelser) af varme og el. Kontrakten specificerer hvilket område som er privat og hvilket område der er fælles. Må udlejer kræve at vi betaler al forbrug samlet uden at det fremgår af lejekontrakten?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.