varme regning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13714
      Linda 5369
      Medlem

      hej
      jeg skriver fordi jeg har fået varmeopgørelse for 16 mdr hvor der er en efter regning på 7700 kr hvilket jeg er meget chokeret over da det giver et urealistisk højt varmeforbrug
      jeg bor til leje i villa hvor jeg bor på 1 sal og en anden i stuen til min lejlighed er koblet en bimåler der skal måle mit forbrug
      kontaktede varmeværket for og høre hvad de mente om denne regning og dette forbrug og han sagde at det var helt galt der måtte være en fejl evt måler
      gik så i kælder da jeg kom hjem og kunne se måler allerede hade talt 1,8 = 1500 kr siden den 26/1 altså på kun 22 dage og ud af de 22 dage har jeg været væk en uge hvor varme var skruet ned på 2 og døre lukket til de rum uden varme så minimalt forbrug
      kontakter ham udlejer har skrevet jeg skal kontakte hvis jeg har spørgsmål til varmeopgørelse da det er ham der har lavet det og fortæller ham alt dette incl hvad varmeværket siger og fortæller det da er helt galt måler allerede har talt så meget
      han spørg om han må komme med det samme og det må han selvfølgelig han siger at jeg skal huske at det for 16 mdr jeg siger at det jo ikke forklare det høje forbrug de sidste 22 dage så begynder han og snakke om varmen på retur vandet som intet har med det høje forbrug og denne enorme regning og gøre har forhørt mig ved varmeværket.
      han vil slet ikke høre hvad jeg siger og kommer med alle mulige bort forklaringer og faktisk også beskyldninger mens han bliver sur i stemmen han siger blandt andet at nu køre han jo ikke så tit forbi her mere men at der før har boet nogen hvor ungerne bare åbner vinduerne fordi de ikke tænker over det og så køre radiatorer der ud af
      kan jo kun sige at sådan er det ikke men intet fiser ind
      kan dette være rigtig ??
      er så chokeret over han ikke vil indse der er et problem
      har snakket med tidligere lejer som kan fortælle mig at de har brugt radiatorer helt på samme vildkår som mig og har aldrig fået en efter regning
      hvad kan jeg gøre ?

    • #13715
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er umuligt for mig at sige noget fornuftigt om dit varmeforbrug eller om eventuelle målerfejl. Men når du skriver, at du har fået en varmeopgørelse for 16 måneder, så får jeg en mistanke om, at selve varmeregnskabet kan være forkert. Et varmeregnskab skal aflægges for 12 måneder ad gangen. 

      Læs mere om varmeregnskaber ved at klikke på Rettigheder > Lejemåls beståen > Forbrugsregnskaber > Varmeregnskaber.

      Du bør melde dig ind i en lejerforening og få assistance.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.