Varme og Vand inkluderet i lejen + aconto

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varme og Vand inkluderet i lejen + aconto

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10493

      I min lejekontrakt for en ungdomsbolig er der sat kryds i at varme og varmt vand er indeholdt i huslejen.

      Dog er jeg hver måned blevet opkrævet og har betalt ca. 300 kr. for aconto varmebidrag.

      Der står anført at forbrugsregnskabsåret begynder 1. januar, og jeg har boet der siden 1.december 2010 og har aldrig modtaget noget forbrugsregnskab. (Burde vel så have fået for i hvert fald December her 7-8 måneder efter).

      Må der opkræves Aconto varme udover selve lejen når der står at det er indeholdt i huslejen?

      Har jeg evt. ret til at få disse aconto-betalinger tilbage, ligesom det er med vand?

      Desuden har jeg opsagt lejemålet, men de vil nu tilbageholde en del af mit depositum som sikkerhed for evt. efterbetaling til aconto-varme. Må de det?

    • #10494
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det forekommer af og til, at en lejekontrakt er selvmodsigende, ligesom din er det. Som jeg ser det, har du under alle omstændigheder krav på at få dit acontobidrag tilbagebetalt. Hvis vand er inkluderet i huslejen er det ulovligt at opkræve acontobidrag.

      Hvis vandet ikke er en del af huslejen, skal udlejer aflægge varmeregnskab. Hvis udlejer ikke gør dette og lejer er flyttet, har han krav på at få acontobidrag tilbagebetalt.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.