Varme

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14481
      Lone Bak
      Medlem

      Olieprisen er jo faldet gevaldigt på det sidste. Det har gavnet husejerne i den grad. Hva med os, der bor til leje? Her steg prisen på varme i maj 2014 pudsigt nok efter den mildeste vinter i mands minde. Jeg bor i 89 kvm, som de kalder det, men haven regnes vel med i kvm. I hvert fald har jeg 9 radiatorer og har året rundt kun 4 tændt og betaler knapt 1100 kr. pr. md. Kan ikke se hvorfor en radiator i en garderobe ska være tændt eller i de 2 soveværelser heller. Alligevel får jeg kun ca. 700 kr tilbage på 1 år. Tænk hvis jeg havde varme på alle, så skulle jeg vel betale over 2000 kr. pr. md. Da olien steg kraftigt for flere år siden, blev varmen sat op, men pudsigt nok har jeg intet hørt om det modsatte nu, da olien er nedsat. Ved I noget om dette spørgsmål?

    • #14482
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Varmeudgiften er meget forskellig fra ejendom til ejendom og fra lejlighed til lejlighed, så jeg ikke tage stilling til dit konkrete tilfælde. Der kan også være noget galt med dine varmemålere. Hvis du mener, du betaler for meget, kan du gøre indsigelse, når du får dit varmeregnskab. Så skal udlejeren indbringe sagen for enten huslejenævnet eller beboerklagenævnet, hvis han vil fastholde, at du skal efterbetale.

      med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.