varm regnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13748
      Lars 5400
      Medlem

      D.15.11.2013 har jeg fik et tilbud om en lejlighed i Kalundborg, da jeg boede i udlandet har jeg ikke haft mulighed at se lejigheden før inflytning. d.5.11.2013 fik jeg nøglen, men lejligheden var i meget dårligt tilstand, og jeg har været i boligselskabet efter en time for at skrive opsiglsen under. Der kravede at jeg betaler husleje i opsigelses periode til at det bliver genlejet op til 3 måneder. d.01.02.2014 er det blev genudlejet.
      Jeg har d.15.11.2013 fik någlen og har aldrig flyttet ind i lejligheden, jeg fik aftaler med ejendomskontor d.28.11.2013 for at aflever nøglen igen, hvor jeg også har fået udflytningsrapport.
      sidste uge har jeg fået brev til varmregnskab. jeg troede at jeg får hele varm a count tilbage, de kraver at jeg skal betaler efterbetaling på ca.1100 kr. til periode fra 15.11.2013 til 31.12.2013. jeg har sendt en indsiglse mod varmregnskab. Jeg har fået et brev fra juridisk sektion om at jeg skal betale efterbetalings regning, og de kigger på sagen og venter på svar fra varmværks. firma.

      Jeg vil gerne høre om, jeg skal betaler varm afgifter til noget som jeg ikke har brugt. hvad siger loven om min situation. jeg vil gerne høre fra Jer.

      Med Venlig Hilsen

    • #13749
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke ud fra dit spørgsmål se, om du er forpligtet til at betale efterregningen på varmen. Selv om man ikke bor i lejligheden har man pligt til at opvarme den så meget, at den i det mindste bliver holdt frostfri, og moderne termostater lader varmen strømme ind i radiatorerne selv om ventilen står på 0.

      Så noget varme skal du betale, men 1100 kr oven i acontobeløbet lyder af meget. Det kunne tyde på, at boligselskabets håndværkere har været igang med at istandsætte lejeligheden efter at du har afleveret nøglerne. Hvis det er tilfældet bør boligselskabet selv betale varmeforbruget.

      Du kan klage til beboerklagenævnet over varmeopgørelsen.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.