Vanskelig lejekammerat

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13120
      DG 4744
      Medlem

      Hej

      Jeg deler en lejlighed med to andre. Vi har fælleskøkken, bad og toilet, men der er tre lejemål, og vi har hver især vores eget ‘rum’.

      Udlejeren står selv for at finde folk til værelserne, og pga den en værelse var ledig, flyttede udlejeren’s søn ind hos os – det var for 6 måneder siden, og vi siden haft en meget vanskelig forhold til ham.

      Han opfører sig lidt som han bestemmer. Han vil ikke indgå i en rengøringsplan, men da han en gang besluttede sig for at gøre rent, fortalt han at vi skulle også skulle gør rent, og vi fik en deadline for hvornår det skulle gøres (vi fik 2 dage til at gør det).

      Da vi ikke synes han skal bestem noget som helst, nægtede vi at gør noget. Så blev han sur og skrev en besked på køkken tavlen at vi var ‘ to fjolser.’

      Da udlejeren ikke vil står for en internet forbindelse, skal vi selv sørg for at betale for en. Den betaler jeg for, og tager imod penge fra de andre en gang om måneden. Udlejerens søn nægter at betale hans del, men stadig bruger internettet. Jeg har en gang skiftet koden, så at han ikke havde adgang til den, men så genstartede han routeren, og fik adgang til internettet igen. Routeren står i fælleskøkkenet.

      Hvad gør vi med ham? Fordi det er udlejerens søn, har jeg svært med at klage over for hans opførsel. Må udlejeren overhoved have en familie medlem boende hos os i det hele taget? Har i noget råd?

      MVH

    • #13121
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er en vanskelig situation, fordi I ikke har noget direkte retsforhold over for udlejers søn – kun over for udlejeren. Udlejers søn må gerne bo i lejemålet.

      Hvis udlejeren kræver for høj leje – hvilket er meget sandsynligt – kan han måske presses på pengepungen ved at klage til huslejenævnet.

      Men I bør melde jer ind i en lejerforening før I gør det, fordi det kan udløse forsøg fra udlejers side på at opsige jer og andre ubehagelige ting.

      Kan du ikke sætte routeren ind i dit eget aflåste rum?

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.