Vandskade og mug

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9829

      Hej!
      Jeg bor på 3. sal, i en lejlighed i Aalborg. Ca. 4½ uge siden henvendte min underbo på 2. sal sig til udlejer, da der dryppede vand ned fra hans loft, og det nåede helt ned til min underbo på 1. før skaden for 3 uger siden blev sporet til min lejlighed og udbedret. Der var tale om et sprunget vandrør. Vandet nåede altså at brede sig til mit køkkengulv, loft, vægge og gulv hos min underbo på 2., og loftet og lidt på væggene hos hende på 1. sal. Jeg har desuden et stort hul i væggen, efter reparationen af vandrøret.
      For 11 dage siden sendte vores udlejer tømre ude for at vurdere skaderne og tage billeder. Tømren var så vidt jeg ved anbefalet af forsikringsselskabet.
      Jeg snakkede med tømren efter hans besøg og han sagde at skaderne skulle udbedres hurtigst muligt, at han havde givet opgaven videre til en ansat, men han kunne ikke sige mig hvornår der ville ske noget.
      Nu er der altså 11 dage, uden at der er sket noget, og jeg har fundet mug under linoleumet i mit køkken og min underbo på 2. har mug på loft, vægge og gulv. Jeg har først her til aften kunne få kontakt til min udlejer. Han siger, at da han gav opgaven videre til tømren regnede han selvfølgelig med at der ville blive gjort noget ved det. Han siger at han vil tage kontakt til tømren imorgen, for at høre hvad der foregår. Imens går vi rundt i lejligheder med mug.

      Mit spørgsmål er så, om jeg/vi skal afvente yderligere og se om der kommer skub i sagerne, eller om vi bør tage kontakt til f.eks. en lejerforening, som kan hjælpe os med med vores muligheder og rettigheder, når vi nu bor i lejligheder med mug, på ubestemt tid?

      På forhånd tak for hjælpen,
      hilsen Kristine

    • #9830
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, I bør helt klart søge sagkyndig bistand i en lejerforening.

      1) Dels kan lejerforenignen hjælpe jer med at lægge pres på udlejeren for at få udbedret skaderne hurtigst muligt.

      2) Lejerforeningen kan desuden hjælpe jer med at klage til Huslejenævnet og kommunen.

      3) Der kan også blive tale om at søge lejenedsættelse og erstatning.

      Den nærmeste lejerfoening i Danmarks Lejerforeningers regi er Randers Lejerforening, Østervold 2, 3.sal, 8900 Randers. Telefonnummer 86 42 91 14.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.