Vandskade i fremlejet lejebolig.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vandskade i fremlejet lejebolig.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10599
      Albin Stigö
      Medlem

      Hej,

      Jeg er lejer af et kollegieværelse i Århus. I forbindelse med et 6 mån studieophold i udlandet har jeg fremlejet mit værelse til en anden studerende. Vi har oprettet kontrakt enl. kollegiekontorets skabelon og dette kontrakt er også blevet godkændt af kollegiekontoret.

      Det har nu opstået en vandskade (fremlejetager er ikke skyld in denne) og fremlejetager hævder nu at værelset ikke er beboligt.

      Jeg har nu fået et mail fra kollegiekontoret der de siger at jeg har pligt at genhuse fremlejetager. Kan dette virkelig være rigtigt? Hvad har jeg for pligter og rettigheder i forbindelse med denne skade?

      Håber på svar,
      Albin

    • #10600
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, jeg mener ikke at det kan være dit ansvar at genhuse fremlejeren. Kollegiekontoret kan ikke opnå en bedre retsstilling, fordi du tilfældigvis er bortrejst og har fremlejet dit værelse.

      Meld dig ind i Randers Lejerforening og få yderligere rådgivning. Se under menupunktet, Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.