Vandregning med en kæmpe stigning i enhedsprisen

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vandregning med en kæmpe stigning i enhedsprisen

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13718
      Christina P
      Medlem

      Hej

      Dejligt med en brevkasse som denne.

      Jeg skriver fordi jeg D. 1/3 2013 fraflyttede min lejlighed, hvorefter jeg i juni måned 2013 modtog en vand og varmeopgørelse for perioden 1/4 2012-31/3 2013.

      Varme og varmtvand så ud som det plejede og går noglelunde lige op med aconto. Men koldtvandregningen lød på mere end 9.000 kr. hvilket virker helt groteskt.

      Jeg ringede til udlejers kontor, og fik forklaringen at de gennem mere end 3 år havde taget for lidt for koldtvand i de to opgange, fordi der for år tilbage var blevet lavet en fejlaflæsning af en mand fra vandselskabet. Derfor den store regning nu. Jeg har selv boet i ejendommen fra 1/12 2010-1/3 2013, så der er både betalt for lidt mens jeg har boet der, men også inden.

      Min regning er udspecificeret på den måde, at enhedsprisen er steget fra 29 kr. Pr. Kubikmeter vand til hele 177 kr. pr. kubikmeter.

      Jeg kan læse mig til, at den normale enhedspris er 40-45 kr. så må de gerne bare lave en så markant prisstigning i enhedsprisen og sende regningen til os lejere som har boet der senest?

      Vi har i opgangen lavet fælles indsigelse, og vi har nu hørt fra huslejenævnet, hvor vi har 14 dage til at kommentere sagen. Hvilke ting skal vi slå på i vores kommentar?

      En jurastuderende veninde har sendt mig et kapitel fra lejeloven om koldtvandsregning og påpeget paragraf 46o – kan vi bruge den? Eller noget andet at forholde os til når vi alle ca. Tyve lejere skal kommentere sagen inden den afgøres?

      På forhånd tusind tak!
      Vh. C

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.