Vandafledningsafgift i hus til leje.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vandafledningsafgift i hus til leje.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9813
      Martin 1390
      Medlem

      Hej. Vi bor til leje i et hus og har fået en kæmpe regning for vandafledningsafgift.
      Vi skal selv afregne med vandværket, men går vandafledningsafgiften ikke gennem kommunen?
      Der står i vores lejekontrakt at huslejen er eksl. forbrug men inkl skatter og afgifter.
      Jeg vil mene at vi har vores egen vandmåler når vi nu bor i hus (har ikke kunne finde den)
      Er det lejer eller udlejer der skal betale?

      Mvh Martin

    • #9814
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jo. Vandafledningsafgift er en kommunal afgift. Noget tyder derfor på, at vandafledningsafgiften er en inkluderet i huslejen.

      Jeg kan dog  ikke besvare dit spørgsmål udtømmende her i brevkassen. Det kræver at man kan se kontrakten, regningen og eventuelle andre dokumenter og dermed er vi ovre i en egentlig sagsbehandling.

      Jeg kan give følgende generelle oplysninger:

      Man må kun opkræve betaling for vand uden for huslejen, hvis der er en selvstændig måler i huset. Hvis der ikke er selvstændig måler, så er både vand og vandafledningsafgift inkluderet i huslejen.

      Hvis det er udlejer, som har sendt jer regningen på vandafledningsafgift, så skal han overholde reglerne om vandregnskaber.

      Se opslaget:

      http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/88/stikord/Vandmlere-og-vandregnskaber

      Meld dig ind i en lokal lejerforening og få hjælp i din sag.

       

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.