Vand vand og endnu en gang vand

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vand vand og endnu en gang vand

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12348
      Irs 2839
      Medlem

      Hej .
      Jeg har boet til leje ved privat udlejer i hus siden aug 09. I min lejekontrakt står der at udlejer leverer vand og og udgifter fordeles ved forbrugsmåler. Den 16-5-11 modtager jeg så en vandregning på 14645,00 kr for 173 M3.
      Vi snakker frem og tilbage og bliver enige om at han sender en opgørelse på 120 M3, da jeg synes det er et alt for stort vandforbrug, da der kun bor mig og min datter her. Men jeg hører overhovedet intet fra ham før i aftes den 30-9-12, da jeg ringer og opsiger lejemålet fra den 1-10-12.
      Han vil vide om jeg snart overfører nogle vandpenge, for han har lige betalt vand igen. Det skal så lige siges at vandmåler blev sidst aflæst den 31-12-11, men jeg har overhovedet ikke hørt fra ham, før jeg selv ringer og siger op.
      Hvordan forholder jeg mig lige til det?
      Jeg har været inde på jeres web side og melde mig ind, så jeg går ud fra at jeg hører fra jer .

    • #12349

      Som du har beskrevet situationen, har udlejer slet ikke aflagt lovligt vand-regnskab, og så har ikke krav på efterbetaling overhovedet!

      Det er IKKE nok, at han bare langer vandværkets regning videre, og det er ikke i orden, blot st sjusse sig frem til en fordeling: Hvis ikke der er individuelle vandmålere på alle tappesteder hos alle brugere, er det slet ikke lovligt at opkræve vand-betaling ud over huslejen.

      Se mere i opslaget om vandregnskaber: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/88/stikord/Vandmlere-og-vandregnskaber

      Og så vil jeg særdeles kraftigt anbefale dig at kontakte en lokal lejerforening, for videre assistance: http://dklf.dk/index.php/admin/lejerforeninger

      – For at få assistance til din sag, er det IKKE nok blot at udfylde en web-indmeldelse, du må enten ringe til dem, eller allerhelst besøge dem i deres kontortid.

      Med venlig hilsen

      Venril hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.