vand og varme opgørlese og koldt vand?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen vand og varme opgørlese og koldt vand?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11613
      Ditte Thorup
      Medlem

      jeg bor med min kæreste på små 60 m2 på 2. sal i odense centrum. vi betaler 5500 incl.a’conto og vask.ydere mere er der lige lagt 200 om måneden oven i, pr. lejemål, (1200 kr. for hele opgangen) til trappevask til engang om måneden.det nyeste varme opgørelse siger:
      4200 indbetalt a’conto altså 350 pr måned
      6921,54 lyder regningen på.
      det dækker;varme-målerdelinger,
      Varme-andele og
      varmt vand-værelseshaneandele
      på min leje indbetaling kan jeg så se at jeg også betaler 150 kr hver måned i vand a’conto. jeg har lige ringet til min private udlejer(advokat firma) for at spørge hvorfor jeg på regningen skal betale for varmt vand-værelseshaneandele, når de 150 a,conto ikke bliver inkluderet i det modregnede a’conto beløb (de 4200 kr.)
      de fortæller mig så at det er fordi de 150 kr. er for koldt vand. og fortæller mig så også at de også selv dækker ekstra regninger på vand hvis det kommer.
      jeg kan ikke finde nogen som kan nikke genkendende til at et varme regnskab bliver delt op i varmt og koldt vand.
      kan i hjælpe mig med at kaste lys over dette?

    • #11614
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Forskellen mellem varmeregnskab og vandregnskab er følgende:

      – I varmeregnskabet betaler du for opvarmning af koldt vand til varmt vand.

      – I vandregnskabet betaler du for alt det vand der bliver brugt i lejligheden.

      Det kan altså godt være korrekt, at du skal betale begge beløb. Vand og varmeregnskab skal aflægges som to seperate regnskaber.

      Men: Du skal være opmærksom på, at man kun kan opkræves betaling for vand, hvis der er seperat vandmåler i hver lejlighed. Hvis der ikke er seperat vandmåler, så er vandbetaling en del af huslejen. I såfald skal du have a-conto vandbiragene returneret.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.