Vand efterbetaling pga “for lille opkrævning de sidste par år”

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vand efterbetaling pga “for lille opkrævning de sidste par år”

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13133

      Hej.
      1.3.13 fraflyttede jeg en lejlighed som jeg har boet i siden 1.8.09.

      D.19/6 modtager jeg en email fra tidl udlejer (Ejstrup ejendomme) som opkrævet en efterbetaling på vand på 6757,74 kr for perioden 1.4-12 til 28.2-13. De skriver at efterbetalingen er ekstraordinær stor fordi der er opkrævet for lidt de tidligere år.
      I min kontrakt står at jeg pr. Mdr betaler aconto vandbidrag 150 kr og at lejeren levere vand til lejemålet og at udgiften til vand fordeles på grundlag af individuelle forbrugsmålere.
      ( det skal siges at der hverken er opvaskemaskine eller vaskemaskine i lejlighed så det eneste der bruges vand på er brus+wc+opvask)
      Jeg ringer straks til udlejeren da jeg ikke kan forstå denne regning. Hun oplyser der de sidste 3 år har været en undersøgelse igang på vandforbruget og at denne undersøgelses resultat har været at jeg skal betale denne ekstraordinær høje efterretning. Jeg er IKKE på nogle måder varslet eller informeret om denne påståede undersøgelse der har været igang.

      Mit spørgsmål er:
      – må de sende en efterretning på en påstået 3 årig undersøgelse / skal jeg betale?
      – hvor skal jeg søge hjælp/klage, og inden hvornår?
      På forhånd TAK. VH Majken

    • #13134
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du er kun forpligtiget til at efterbetale, hvis du modtager et gyldigt vandregnskab, hvor der skal være anført indsigelsesadgang. Hvis en sådan oplysning ikke står i vandregnskabet er et ugyldigt.

      Gør indsigelse og meld dig samtidig ind i en lejerforening og få bistand.

      Se under Lejerforeninger.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.