Væggelus

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12582
      S. Benli
      Medlem

      Min søster har desværre tilfælde af væggelus i sin nye lejlighed, som hun flyttede ind i for to måneder siden. Der er blevet sprøjtet flere gange med giftstoffer, men de bliver ved med at være der.
      Hun er ved at søge en ny bolig og har ikke planer om at tage sine møbler m..m. med, da hun er bange for at tage problemet med.
      Vi har fundet ud af at familien, der har boet i lejligheden før min søster, har samme problem i deres nye bolig. Så vi er bange for at de har efterladt problemet og har med vilje ikke fortalt noget til udlejeren.
      Min søsters forsikring dækker ikke de møbler, som hun ikke har planer om at tage med, når hun flytter.
      Hvad kan min søster gøre i denne her situation? Hvem kan hun klage til? Har hun mulighed for at starte en erstatningssag?

    • #12583
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, hun har mulighed for at anlægge en erstatningssag mod enten den tidligere beboer eller mod udlejeren. Det bliver dog meget svært at bevise, hvem den “skyldige” er. Jeg vil ikke give hende noget håb om, at hun kan vinde en sådan sag, men det skader ikke at tage en samtale med en advokat i den lokale advokatvagt, som findes i mange byer landet over.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.