Utryk ved naboen.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9540

      Vi bor til leje i en lille egendom med kun tre lejeligheder. Lejelighederne er er ejerlejeligheder med hver deres ejer, en lejelighed er beboet af ejer, de sidste er lejet ud. Vi har boet længst i huset(6 1/2 år). Vi har fået et problem med lejeren i stuen, han flyttede ind sidste efterår(lad os kalde ham “Jens”). Han er alkoholiker, tidliger stiknarkoman, ryger hash og er til tider påvirket af “andet”. Han har en meget tvivlsom bekedtskabskreds, en kort overgang havde han en “kammerat” boende som havde truende adfærd især over for underboerne, personen blev smidt ud efter en episode hvor han havde banket “Jens” med et jernrør, fordi han ikke ville give ham penge og piller. Vi var derefter nødsaget til at udskifte låsen i hoveddøren(første gang). Hans øvrige venner han har på besøg er hverken ædrug eller upåvirket, der er et par gange fundet brugte kanyler i opgangen, personerne har hiv(har han selv fortalt). Hans venner og fjender banker og sparker på dør og vinduer og råber for at få ham til at lukke dem ind, de ringer på op til os, få at få os til at lukke dem ind og råber truende til os når vi nægter. For ca. 4 uger siden var der en episode hvor der blev sparket voldsomt på hoveddøren, jeg hører at “Jens” lukker op og der er larm og råb et øjeblik, de to personer forvinder hurtigt hvorefter han løber op af gaden uden at lukke døren(hvilket sker tit). Da jeg er sikker på der er fri bane går jeg ned og finder gulv, dør og vægge smurt ind i blod. Han glemmer sine nøgler, smider dem væk, udlevere dem til venner og ringer på midt om natten for at blive lukket ind(har skiftet låsen to gange). Han har overfuset vores underbo i påvirket tilstand mens hun var alene hjemme, hun er højgravid og kan føde når det skal være. Min kæreste taler om at anskaffe et baseball bat(til nødstilfælde) og har bedt mig om at låse døren, når jeg er alene hjemme, efter en ny episode i sidste uge. Jeg er begyndt ikke turde at gå i kælderen med vasketøj når jeg er alene. I det hele taget er blevet så utryk at det ikke er sjovt at være her mere. Vi har ydermere huspligter på skift, udsætning af skraldespande og rengøring som han ikke har overholdt og efterlevet trods utallige påmindelser og klager. Oven i det hele så stjæler og ødelægger vores ting, men erstatter dem ikke, selvom han tilstår. Vi er lidt betænkelig ved at begynde en klage sag, da vi er bange for at han bliver ubehagelig og overfalder os, jeg er normalt ikke bange for alting, men det bliver mere og mere ubehageligt at bo her. Hvad skal vi gøre?.

    • #9541
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er en uholdbar situation, I befinder jer I. Det er svært at se, at I skulle kunne få trygheden tilbage ved at prøve at påvirke ham til at ændre adfærd – medmindre der findes en udenforstående problemknuser (sagsbehandler, terapeut) der kan hælpe jer.

      Hvis det ikke er tilfældet, er der to logiske muligheder:

      – at prøve at få hans udlejer til at opsige ham

      – at flytte

      Det første kræver, at i tager konflikten for fuld udblæsning – om det i det hele taget vil lykkes afhænger i høj grad af udlejeren. Selv har I ingen magtmidler over for den støjende.

      Det andet har  en masse omkostninger, hvis I i øvrigt er glade for bo det pågældende sted.

      Jeg misunder jer ikke jeres dilemma, men håber det bedste for jer

       

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.