Uopsigelig lejekontrakt i et år

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Uopsigelig lejekontrakt i et år

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13844
      Freja 5489
      Medlem

      Hej,

      Der står anført i min lejekontrakt at lejemålet er uopsigelig for begge parter i 12 måneder da der er ydet nedsat leje. Hvorved hvis lejemålet opsiges i denne periode så skal differencen i huslejen betales for de måneder hvor man har boet i lejligheden. Kan dette virkelig passe? Jeg kan ikke finde noget i lejeloven vedr. dette og står nu i den situation at jeg gerne vil fraflytte fordi vores overbo larmer ufattelig meget. Er jeg bundet af lejekontrakten?
      Det skal dertil anføres at den leje som der betales stemmer fuldkommen med den leje som boligselskabet reklamerede med på nettet da jeg fandt lejligheden, og der var ikke anført nogen højere leje og at dette var et “tilbud”.

      på forhånd tak,

      Mvh
      Freja

    • #13845
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal få din kontrakt undersøgt af en sagsbehandler i en lejerforening. Højesteret har for nylig statueret en skrap praksis, der går ud på at bestemmelser i lejekontrakter, der giver lejerne større forpligtelser eller færre rettigheder er ugyldige, hvis de ikke er fremhævede. Dette kan måske løse dit problem.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.