uopsætteligt arbejde?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10279

      Hej.

      Vi står i en situation hvor der er ved at blive sat stillads op så arbejdere kan komme op og reparere over vores altan.
      Fik af vide af en håndværker at arbejde starter næste uge og kommer til at tage 2 måneder, hvor vi ikke kan bruge vores altan.

      En af grundene til at vi tog denne lejebolig var netop pga. altan da vi har et lille barn der gerne skulle bruge denne altan til at sove på om dagen!
      Og ærger mig at skulle betale for noget vi ikke kan bruge over hele sommeren!

      Nu er mit spørgsmål så om det er uopsætteligt arbejde. De havde en håndværker oppe og kigge på det for 2 uger siden som konstaterede at pusset var så løst at det skulle ordnes rigtigt.
      Men fik aldrig at vide at det ville blive så omfattende!

      Kan godt se at de bliver nød til at lave det. Men synes jo ikke selv at jeg skal betale for noget jeg ikke kan bruge!

      Hvad siger loven?

      Med venlig hilsen Gitte

    • #10280
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Gitte

      1) I har for det første ret til et varsel på 6 uger ved et arbejde som dette. Med mindre, der er sammenstyrtningsfare, er der ikke tale om et uopsætteligt arbejde.

      2) Hvis I anlægger en boligretssag, kan I muligvis få et forholdsmæssigt nedslag i lejen, sålænge manglen forringer lejlighedens værdi.

      3) 90 % af alle lejere betaler for meget i husleje. Meld jer ind i en lejerforening og få dem til at hjælpe jer med at få lejen sat ned gennem en sag ved huslejenævnet.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.