Underskud og låneoptagelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Underskud og låneoptagelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9378
      Anonym
      Gæst

      Jeg bor til leje i en lille almen boligafdeling fra 1952 med 48 lejemål. På trods af vedtaget budget og vedligeholdelsesplan i 2008 brugte administrationen på 3 totalrenoveringer ved fraflytning næsten alle opsparede henlæggelser i afd. ligesom det forårsagede et underskud på ½ mill. kr. Disse skal så nu afvikles over 5 år med en årlig huslejestigning på 5 %.
      Mit spørgsmål går på, at adm. nu også vil have at afd. her i 2009 skal optage et dispositionsfondslån på 600.000 kr. til planlagt og periodisk vedligehold. Afd. henlægger 329.000 kr. årligt i forvejen.
      Jeg mener ikke, at man låner til disse henlæggelser.
      Kan jeg søge hjælp til at få dette afklaret nogen steder, da huslejen i forvejen er steget over 22% de sidste 3 år – og jeg imødeser store stigninger som følge af disse totalrenoveringer og dårlig budgetstyring.
      Jeg har faktisk ikke råd til at bo her i løbet af få år, hvis der fortsættes sådan.
      M.v.h. Vibeke i Odense

    • #9379
      Anonym
      Gæst

      For at besvare dine spørgsmål nærmere end dette må man have langt, langt flere oplysninger, mulighed for at læse relevante papirer, og mulighed for at spørge ind til situationens detaljer.
      En sådan udredning bistår de lokale lejerforeninger meget gerne med, men vi kan som nævnt ikke påtage os at gå ind i det på brevkassevilkår.
      Du/I vil endvidere af en lokal lejerforening kunne få konkret assistance med hensyn til korrespondancen i sagen.

      Vi henviser dig altså til at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.
      (Køge Lejerforening har speciel ekspertise vedrørende almene boliger, så hvis jeg var dig ville jeg kontakte dem først).

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.