underboen støjer og udlejer vil ikke gøre noget.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen underboen støjer og udlejer vil ikke gøre noget.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10803

      Hej.

      Jeg bor til leje ( privat udlejning )der er to lejemål i ejendommen. Mit problem er underboen som spiller MEGET musik og MEGET højt, jeg har klaget til udlejer adskillige gange og har også sammen med udlejer holdt et møde med min underbo om støjen. Underboen var meget afvisende overfor min klage og mener jeg bare må leve med det, for han vil have lov til at spille musik. jeg har haft udlejer oppe hos mig så de selv kunne hører støjen og de måtte også indrømme at de ikke selv kunne bo i sådan en støj. En dag da han igen spillede høj musik gik jeg ned og ringede på hos ham og inviterede ham med op til mig så han kunne høre hvordan det lyder hos mig når han spiller, og han tilkendegav da også at han kunne høre det, men mente ikke det var så slemt.
      Jeg har nu klaget til udlejer mange gange og fået den besked af udlejer at de ikke kan gøre noget ved problemet, hvad gør jeg nu, er der andet jeg kan gøre ?

    • #10804
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej.

      Nej, der er ikke andet du kan gøre. Det er kun udlejer, der kan påbyde din underbo at dæmpe musikken. Det er også din udlejer, der skal opsige din underbo, hvis han ikke retter sig efter påbuddet.

      Det eneste du kan gøre er at lægge pres på din udlejer – eller flytte!

      Du kan få hjælp til at få din leje sat ned, hvis du betaler for meget i leje. Hvis du alligevel må flytte, gælder det om at få lejen minimeret indtil da.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.