Ulovlig lejlighed m.m.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12898
      Lone 4676
      Medlem

      Hej, jeg bor i en lejlighed lige ovenover en kælderlejlighed der ikke har egen adresse, men som trods dét udlejes som almindelig bolig. Min udlejer fortalte mig ikke noget om det, da jeg flyttede ind, ej heller at kælderlejlighedens el-forbrug registreres på min el-måler (har haft Trefor ude og måle). Har siden fundet ud af at kælderlejligheden også har været koblet på mit antennestik via et kabel i gulvet. Nu har jeg mistanke til at kælderlejligheden på en eller anden måde også får varme i deres radiatorer via min fjernvarme. Jeg har opsagt min lejlighed og skal flytte 1. maj, og der er forskellige ting jeg skal i huslejenævn med, men kan jeg mon få noget kompensation for de udgifter jeg har haft ekstra pga. kælderlejligheden?

      De ting jeg skal i huslejenævn med, er spørgsmål om ulovlig opkrævning af vand, ulovlig trappeleje, og så at han opkrævede for høj depositum. Desuden vil jeg også gerne ha fastsat lejen, selvom det jo ikke kommer mig selv til gode, da jeg flytter, men det kan så komme ny lejer til gode.
      Skal jeg i indgive sagen til huslejenævnet INDEN jeg fraflytter 1. maj for at jeg kan få noget ud af det, eller må det godt være efter den dato?

    • #12899
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ang erstatning for strøm. antenneforbrug og varme: Du kan kræve erstatning efter lejelovens § 13.

      Ang vandbetaling mm. Du skal hurtigst muligt indgive klagen til huslejenævnet. Meld dig samtidig ind i en lejerforening og få bistand. Visse af posterne skal du have refunderet med tilbagevirkende kraft fra indflytningen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.