Ulovlig el-installation

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10927

      Hej

      Da jeg for nyligt modtog min første el-regning, blev jeg chokeret over det høje forbrug. Jeg kontaktede EL selskab, men de kunne ikke forklare hvorfor forbruget var ualmindelig højt i forhold til normalt. Men de kunne godt se det var højt.
      Jeg gik ned i kælderen hvor min el-tavle står, og fandt ud af at hele elværk for ejendommens kælder (inkl. fælles vaskerum) var koblet til min el-installation!
      Jeg tog straks kontakt til udlejeren, og han virkede meget uforstående, som om han ikke kendte til det.

      Jeg står nu i en dilemma: EL selskab skal afregnes for den faktura de har sendt mig, og de har ikke mulighed for at trække kælderens forbrug fra regningen. De siger at det er udlejeren der skal have en elektriker til at rette på el-installation og udregne hvor meget udgør kælderen.
      Nu har udlejeren ikke taget kontakt til el-selskab hverken en elektriker, men forslået at give afslag på 20% af regningens værdi. Han vil trække beløbet fra næste husleje.

      Jeg mener udlejeren prøver at “købe sig ud af problemet” og løser ikke fejl på installationen. For jeg kommer stadig til at blive faktureret for kælderen fremadrettet så længe kælderen er koblet til min el-tavle.

      Er det ikke grov snyderi? Burde jeg anmelde udlejeren til politi eller lignende?

      MVH

    • #10928
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal blive ved med at lægge pres på udlejeren. Han skal lave installationen om. Hvis han ikke vil det kan du anlægge et anerkendelsessøgsmål ved domstolene og få ham dømt til at gøre det. Du kan eventuelt prøve at få Huslejenævnet i din kommune til at afgøre sagen, men det er usikkert om de vil behandle den, da det måske ligger uden for deres kompetenceområde.

      Meld dig ind i en lejerforeing og få bistand – eventuelt en henvisning til en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.