ukorrekt varme regnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12915

      Kære Danmarks lejerforening

      Jeg bor i en almen nyttig bolig. I varmeregnskabsåret 2010-2011, glemte bolig selskabet at aflæse, efter 2 mdr. ringede jeg til dem og efterlyste det, det viste sig at de havde glemt det – da vi åbenbart “kører” anderledes end de øvrige boligblokke de ejer i byen.
      Der blev afregnet efter ca. 1 mdr. På afregningen stod så aflæsning for 15 mdr. men a conto havde de valgt at bibeholde til 12 mdr. på trods af 15 indbetalinger, men jeg tænkte at de nok tog dem videre til næste år. 1 maj 2012, slutter varmeåret 2011-12, og her får jeg lidt mere tilbage end de forrige år, hvilket jeg mener stemmer med de tre måneder mindre – jeg tænker ikke mere over det. for få dage siden modtog jeg et brev, formentlig fordi der igen er aflæsning, at de har lavet en fejl, og kommet til at beregne at vi har betalt aconto for 15 mdr. og ikke for 12 mdr. Så derfor stemmer regnskabet ikke, og vi skal nu samtlige beboer i disse tre blokke, betale 3300 tilbage pr. lejlighed, hvilket svarer til 3 mdr.s ekstra aconto. De tilbyder at man kan tilbage betale det over 3 husljer, eller 6 hvis man beder om det. Nu har jeg ikke konkuleret med den mere ud gift – så det er jeg selvfølgelig ked af. Kan det passe at de må komme her, knap et år efter og kræve tilbage betaling, burde det ikke være opdaget tidligere? Og hvis vi har en indsigelsesret på 6 uger, hvorfor kan man som udlejer komme et år efter? Jeg ved der er noget med forældelses frist, men den er et år, og der mangler lige 14 dage… Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om jeg bare skal betale, og tænke det var ærgerligt, eller jeg skal melde mig ind i en lejer forening?

      Mvh
      Rikke Frederiksen

    • #12916
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Principielt kan man ikke kræve efteregulering af tidligere varmeregnskaber, som er afsluttede. Du bør betale under protest – for ikke at risikere en ophævelse af lejemålet – og derefter melde dig ind i en lejerforening. Lejerforeningen kan hjælpe dig med at indbringe sagen for beboerklagenævet i din kommune, som kan afgøre hvem der har ret.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.