Uhindret adgang til sit lejemål.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Uhindret adgang til sit lejemål.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10704

      Har udlejer ikke pligt til at sørge for, at jeg som lejer, har fri og uhindret adgang til min lejlighed ?

      På trods af, at der i alle lejekontrakter her i ejendommen (der er 9 lejemål) står, at parkering i gården er forbudt, har udlejer nu givet nogle af beboerne lov til, at parkere i gården, hvilket de gør på en sådan måde, at jeg ikke kan komme ud af min hoveddør (jeg er den eneste der bor i stueplan), med min el-kørestol og derfor ofte må melde afbud til, læge/fodbehandler/advokat/fritidsinteresser/venner og bekendte/o. lig.

      ligeledes får vi her i ejendommen, ofte ikke tømt affaldscontainer, netop fordi der bliver parkeret, så skraldemændene ikke kan komme til og så hober affaldet sig op i gården, til næste gang skraldemændene kan komme til.

      Desuden, har udlejer forøvrigt ikke i de 9 år jeg har boet her, sørget for snerydning og saltning/grusning af gården i vinterperioden, hvilket kan gøre det svært at komme frem og tilbage, da gården er brostensbelagt og meget skrånende.

      Jeg søger i øjeblikket en handicap-venlig bolig, men de hænger ikke på træerne og slet ikke her i byen (danmarks ældste), så jeg må jo nok blive i mit, til tider, ufrivillige fængsel lidt endnu.

    • #10705

      Der er oplysninger i dit spørgsmål der krfatigt tyder på, at du har at gøre med en så “uefterrettelig” udlejer, at der er grundlag for at køre en huslejenævnssag om flere af spørgsmålene. Når dette – med alt mulig forbehold – er sagt, må jeg indrømme, at for at kunne give et egentligt svar på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Muligvis er det også nødvendigt at nærlæse både lejekontrakt og eventuelle skrivelser i sagen.

      Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men vi kan henvise til en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.