Ugift sammenboende depositum deles

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ugift sammenboende depositum deles

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10710

      Hej Hvordan forholder jeg mig hvis jeg fraflytter en kollegielejelighed som jeg deler med en anden. Min samboende vil gerne blive boende men vil ikke betale mig det halve af depositumet, som jeg mener jeg har krav på kan i hjælpe mig ? hvor kan jeg ellers henvende mig? på forhånd tak.
      mvh Rasmus

    • #10711

      Hvis du står på lejekontrakten med navns nævnelse, bør du under alle omstændigheder opsige din “del” af kontrakaten. Jeg synes dog dit spørgsmål er formuleret på en måde der siger mig, at du ikke er skrevet på.

      I virkeligheden er problemstillingerne om din form for fraflytning faktisk en del anderledes end det du tilsyneladende selv ser. Nemlig, at når den sidste bofælle til sin tid fraflytter, så kommer der i de fleste tilfælde en fraflytnings-regning for istandsættelse mv., som overskrider depositummets størrelse. På det tidspunkt bliver tidligere fraflyttede bofæller (altså dig) ofte kontaktet med krav om at betale halvdelen af efterregningen.

      Så jeg vil foreslå du overvejer, at tage din tidligere sambo på ordet. Hvis du ikke står på kontrakten, er en egentlig aftale næppe så strengt nødvendig. Du kan i så fald bare sende vedkommende en mail om at du accepterer at din depositums-andel står tilbage, men at så skylder i heller ikke hinanden noget vedr. lejemålet fremover.

      Jeg vil anbefale dig at opsøge videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Afslutningsvis: Hvis du/I ikke allerede har orienteret dig via “Lejers rettigheder”, så skulle I se på opslaget om fraflytningsafregning: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/127/stikord/Fraflytnings-afregning

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.