Udskiftning af køkken

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12892

      Vi har haft problemer med vores gulv i køkkenet over længere tid, fordi underlaget under gulvet er råddent så alting nærmest stod og dansede når man gik rundt der ude.
      Nu har udlejer så endelig taget sig sammen for at udskifte det. Han har åbenbart meget travlt så han kan hun undvære en mand til at fikse det cirka 3 timer om dagen. I den tid vi ikke har køkken har vi ikke adgang til komfur eller vask så vi kan vaske op eller noget. Er det rimeligt? Har hørt et sted at de ikke må forlange husleje så længe der ikke er et køkken til rådighed for lejligheden. Er det sandt? Hvis jeg den ene dag har fået at vide han vil komme klokken halv otte om morgenen den næste dag er det så rimelig at jeg skal side og vente hjemme hele dagen for at han så først kommer et godt stykke over middag. Sådan har det været hverdag indtil nu. Jeg bryder mig ikke om de skal gå i min lejlighed når jeg ikke er hjemme men syntes også det er træls jeg skal tage fri og miste ferie hele tiden for at de så ikke kommer til aftalt tid alligevel. Kan jeg ikke forlange at vide minimum dagen i forvejen hvornår de vil komme?

    • #12893
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det du beskriver er klart urimeligt, men der er ingen præcise regler, som du kan tage i brug over for din udlejer.

      Hvis det trækker ud, og du taber penge/ferie, kan du eventuelt kræve forholdsmæssigt afslag i lejen efter lejelovens § 11, stk. 2.

      Det er meget sandsynligt, at din husleje er for høj. Meld dig i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.