udmeldelse af beboerforening

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen udmeldelse af beboerforening

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10175

      Ved sidste generalforsamling,blev det vedtaget på formandens opfordring,at vi skulle melde os ud af Danmarks og Østfyns lejerforening.Jeg er ikke enig i den beslutning.
      Jeg vil spørge om det er muligt for mig,at melde mig ud af beboerforeningen,og være enkel medlem hos jer.
      ps.har fået at vide,at jeg ikke kan melde mig ud af beboerforeningen.

    • #10176
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsom, om du kan slippe for at betale til beboerforeningen. Nogle “beboerforeninger” er i virkeligheden “beboerrepræsentationer”, der er oprettet i henhold til Lejelovens Kapitel XI og Bekendtgørelse om beboerrepræsentation. En sådan beboerrepræsentation er man repræsenteret af, uanset om man ønsker det eller ej.

      Beboerrepræsentationen kan udskrive et kontingent, som udlejeren opkræver sammen med huslejen. Beløbet er dog ikke en pligtig ydelse i lejeforholdet. Man kan altså ikke få ophævet sit lejemål, hvis man nægter at betale.

      Du kan melde dig ind i een af vore andre lejerforeninger. Se under Lejerforeninger i Menubjælken. Den nærmste i forhold til Nyborg er Sydfyns Lejerforening som har hjemsted i Svendborg.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.